Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў

у адукацыйным цэнтры дзяржаўнай установы

“Мінскі навукова-практычны цэнтр хірургіі, транспланталогіі і гематалогіі”

1. Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) у адукацыйным цэнтры дзяржаўнай установы «Мінскі навукова-практычны цэнтр хірургіі, транспланталогіі і гематалогіі» (далей – адукацыйны цэнтр) распрацаваны ў адпаведнасці з нормамі, устаноўленымі Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Мэтай сапраўдных Правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў у адукацыйным цэнтры з'яўляецца ўмацаванне вучэбнай дысцыпліны, паляпшэнне якасці адукацыйнага працэсу ў адукацыйным цэнтры.

1.3. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх асоб, залічаных ва ўстаноўленым парадку ў лік навучэнцаў для асваення адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дарослых у адукацыйным цэнтры (далей, калі не прадугледжана іншае, навучэнцы).

1.4. Правілы размяшчаюцца на інфармацыйным стэндзе адукацыйнага цэнтра і на інфармацыйных рэсурсах кампутарнай сеткі Інтэрнэт.

1.5. Арганізацыя і рэалізацыя адукацыйнага працэсу ў адукацыйным цэнтры ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

2. Правы i абавязкi навучэнцаў

2.1. Навучэнцы маюць права на:

– атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі дадатковай адукацыі дарослых;

– ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

– забеспячэнне месцам для пражывання;

– атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

– бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, лячэбна-дыягнастычнай і навуковай базамі дзяржаўнай установы «Мінскі навукова-практычны цэнтр хірургіі, транспланталогіі і гематалогіі» (далей – МНПЦ), прадастаўленымі для адукацыйнага працэсу;

– атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў МНПЦ;

– азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатам аб дзяржаўнай акрэдытацыі, вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

– удзел у прафесійных саюзах, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству.

2.2. Іншыя правы навучэнцаў усталёўваюцца іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі адукацыйнага цэнтра.

2.3. Навучэнцы абавязаны:

– выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, сапраўдных Правілаў,  іншых лакальных нарматыўных актаў адукацыйнага цэнтра;

– добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дарослых;

– авалодваць тэарэтычнымі ведамі і практычнымі навыкамі па спецыяльнасці ў адпаведнасцi з патрабаваннямi вучэбных праграм павышэння кваліфікацыі;

– наведваць навучальныя заняткі, выконваць ва ўстаноўленыя тэрміны ўсе віды заданняў, прадугледжаных вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

– выпрацоўваць уменне і навыкі, самастойна папаўняць веды і шырока выкарыстоўваць іх на практыцы;

– рацыянальна і эфектыўна выкарыстоўваць вучэбны час;

– паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу (у тым ліку, выкладчыкаў);

– удзельнічаць у грамадскім жыцці і грамадска-карыснай працы, аказваць пасільную дапамогу выкладчыкам у падтрыманні дысцыпліны і парадку             ў працэсе навучання;

– клапаціцца пра сваё здароўе, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

– быць арганізаванымі, паказваць прыклад дысцыплінаванасці, ветлівасці і высокай культуры паводзін у адукацыйным цэнтры;

– беражліва адносіцца да маёмасці МНПЦ;

– выконваць правілы аховы працы, супрацьпажарнай бяспекі, вытворчай санітарыі і гігіены працы.

2.4. Іншыя абавязкi навучэнцаў устанаўліваюцца іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі адукацыйнага цэнтра.

2.5. Навучэнцам забараняецца:

– абстрагавацца або перашкаджаць іншым навучэнцам падчас заняткаў;

– размаўляць падчас заняткаў па тэлефоне і прымаць званкі на мабільныя тэлефоны;

– прыносіць у аўдыторыю прадукты харчавання і прымаць ежу;

– псаваць мэблю, абсталяванне і інтэр'ер аўдыторыі;

– псаваць сістэмы ахоўнай і пажарнай сігналізацыі, схем эвакуацыі                   пры пажары і першасныя сродкі пажаратушэння, іншую маёмасць МНПЦ;

– знаходзіцца ў МНПЦ ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

– выконваць працу, якая не прадугледжана адукацыйным працэсам;

– прапускаць навучальныя заняткі без уважлівай прычыны;

– паліць і распіваць спіртныя напоі ў будынках МНПЦ.

3. Адказнасць

3.1. Навучэнцы нясуць адказнасць за:

– нядобрасумленнае і безадказнае стаўленне да засваення зместу адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дарослых;

– выкананне патрабаванняў, прадугледжаных устаноўчымі дакументамі, Статутам МНПЦ, сапраўднымі Правіламі, правіламі пражывання                             ў прадастаўленых месцах, іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі адукацыйнага цэнтра;

– выкананне ўсіх відаў вучэбнай працы, усталяванай вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

– беражлівыя адносіны да маёмасці МНПЦ. У выпадку псавання або згубы літаратуры замяніць яе выданнем, якое прызнаецца МНПЦ (бібліятэкай) раўнацэнным, альбо пакрыць яе кошт;

– выкананне правіл работы з прыборамі, абсталяваннем;

– дакладнасць звестак ва ўліковай картцы навучэнца.

4. Падставы для прыцягнення навучэнцаў да дысцыплінарнай адказнасці. Меры дысцыплінарнага спагнання

4.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вiнаватае (наўмыснае ці па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі адукацыйнага цэнтра (дысцыплінарная правіннасць), у выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

– нез'яўлення без уважлівых прычын на навучальныя заняткі;

– невыканання без уважлівых прычын законнага патрабавання выкладчыкаў, якія працуюць у адукацыйным цэнтры;

– абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

– распаўсюджвання інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

– псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці МНПЦ;

– невыканання (парушэння) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;          

– распіцця алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных або іншых адурманьваючых рэчываў у будынку МНПЦ, прадастаўленых месцах пражывання на час навучання і на іншай тэрыторыі МНПЦ альбо з'яўлення ў названых месцах        у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

– курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынку МНПЦ, прадастаўленых месцах пражывання на час навучання і на іншай тэрыторыі МНПЦ у неўстаноўленых месцах;

– іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзеянняў).

4.2. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці ўсталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарных спагнанняў:

– заўвага;

– вымова;

– адлічэнне.

4.3. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

– працяглую адсутнасць без уважлівых прычын на вучэбных занятках                 (у адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 128 Кодэкса Рэспублікі Беларусь              аб адукацыі);

– сістэматычнае (не менш за два разы на працягу навучальнага перыяду) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў навучэнцам, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.

4.4. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару МНПЦ ці асобе, якая ва ўстаноўленым парадку яго замяшчае. Пры гэтым павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнай правіннасці, прычыны і абставіны, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны навучэнца.

4.5. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, мае права:

– знаёміцца ​​з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

– даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы альбо адмовіцца ад тлумачэнняў;

– быць заслуханым у ходзе любога разбіральніцтва, якое закранае яго інтарэсы, прысутнічаць на ім;

– атрымліваць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

– азнаёміцца ​​з загадам аб прымяненнi мер дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

– абскардзіць загад аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання.

5. Парадак прымянення мер дысцыплінарнага спагнання

5.1. Нагодамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў адукацыйнага цэнтра.

5.2. Да прымянення дысцыплінарнага спагнання дырэктар МНПЦ абавязаны запатрабаваць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовай форме. Пры адмове навучэнца даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў адукацыйнага цэнтра і (або) іншых навучэнцаў.

5.3. Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае ўжыванню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

5.4. За кожную дысцыплінарную правіннасць можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

5.5. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіннасці. Дырэктар МНПЦ мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

5.6. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца афармляецца загадам дырэктара МНПЦ, у якім павінны змяшчацца звесткi  пра навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, доказы яго віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

5.7. Загад дырэктара МНПЦ пра ўжыванне дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, які не быў азнаёмлены з загадам аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, лiчыцца як не прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў адукацыйнага цэнтра і (або) іншых навучэнцаў.

5.8. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана самім навучэнцам у вышэйшую арганiзацыю або суд на працягу аднаго месяца.

5.9. Дырэктар МНПЦ мае права зняць меру дысцыплінарнага спагнання датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам.

Мы на карце

 

Даведка
+375 (17) 277-10-91

Прыёмная дырэктара
+375 (17) 277-13-90

Платныя паслугі
+375 (17) 371-00-22

Даведка
+375 (17) 277-10-91

Прыёмная дырэктара
+375 (17) 277-13-90

Платныя паслугі
+375 (17) 371-00-22

We use cookies

С целью улучшения работы и для обеспечения технической возможности функционирования сайта используются файлы «cookies» (файлы с данными о прошлых посещениях сайта)